Академія

Чер 20 2018

Print this Запис

Відбулася Міжрегіональна літня педагогічна школа «Методичний вернісаж» для учасників  всеукраїнського  науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп»

17–19 червня на базі відбулася Міжрегіональна літня педагогічна школа «Методичний вернісаж» для регіональних координаторів,  обласних наукових консультантів, учителів зарубіжної літератури, української мови і літератури – учасників  всеукраїнського  науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп».

Організатори заходу:

Химера Наталія Володимирівна, автор та відповідальний виконавець Проекту, методист відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;

Буза Марія В’ячеславівна, головний редактор журналу «Філологічний Олімп», директор друкарні «Олімп»;

Риба Олена Володимирівна, методист НМЛ мов та літератур ООІУВ, координатор Проекту Одеської області;

Першин Євген Вікторович, лаборант НМЛ мов та літератур національних меншин ООІУВ.

   

День перший  розпочався із заїзду та реєстрації учасників. А далі – урочисте відкриття Літньої школи  організаторами заходу: квік-налаштування, привітання учасників заходу (Химера Наталія Володимирівна, автор та відповідальний виконавець Проекту,  методист відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури Академії), оголошення мети та завдань заходу (Риба Олена Володимирівна, методист НМЛ мов та літератур ООІУВ, координатор Проекту Одеської області).

Ціко Ігор Григорович, старший викладач кафедри історії, суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання  Донецького обласного ОІППО, кандидат педагогічних наук, науковий консультант Проекту Донецької області  провів у форматі педагогічної  майстерні  тренінг «Психолого-педагогічні засади навчання дітей цифрової епохи в контексті положень «Нової української школи», який викликав захоплення та бажання якнайшвидше втілити отримані знання в практичній діяльності.

Обмін досвідом учасників літньої школи  – це яскрава палітра майстер-класів та меседжів із презентуванням сучасних інноваційних підходів до навчання:

  • «Рюноске Акутагава. «Павутинка». Майстер японської новели  Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата) (Малигіна Любов Миколаївна, учитель зарубіжної літератури Черкаського фізико-математичного ліцею Черкаської міської ради Черкаської області);
  • «Використання когнітивної методики та методів ІКТ в умовах культурно-освітнього простору для формування соціальної зрілості особистості та загальнолюдських цінностей у школярів» (на прикладі уроків інтегрованого курсу «Російська мова та література» в 10 класі) (Коршко Олена Петрівна, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри суспільно-гуманітарної освіти ООІУВ, учитель російської   мови та літератури Одеської гімназії  № 1  ім. А.П. Бистріної);
  • «Формування математичної компетенції на уроках зарубіжної літератури» (Братінова Людмила  Анатоліївна, учитель російської мови та літератури Кулевчанської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Саратської районної ради  Одеської області);
  • «Ментальні карти з української літератури для учнів 10 класу» (Циба Оксана Олександрівна, учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури Лиманської загальноосвітньої школ    І–ІІІ ступенів № 4 Лиманської міської ради Донецької області);
  • Технологічна майстерня «Проектування, моделювання, конструювання професійної діяльності вчителя-філолога» (Лавренчук Марія Василівна, методист Рівненського ОІППО, координатор Проекту  Рівненської області).

Наповнений плідною роботою день завершився  феєричним вечором у колі друзів з літературним  квестом «У пошуках літературних скарбів України» та музично-розважальною програмою, яку організувала й майстерно провела Риба О.В., методист НМЛ мов та літератур ООІУВ, координатор Проекту Одеської області.

Другий день учасники літньої школи розпочали нетрадиційно: зустрічали сонце на березі моря. Приємні емоції та враження вилилися у фотосесію.

День обіцяв бути цікавим, адже роботу розпочали з екскурсії у Свято-Миколаївський храм села Кулевча Саратського району.

Після екскурсії учасників Проекту радо зустрічали директор та педагогічний колектив Кулевчанської загальноосвітньої школи, які презентували свій навчальний заклад.

    

Далі розпочалася цікава робота. Учасники літньої школи представляли свої майстер-класи, меседжі, зокрема:

  • «Інтерпретація художніх деталей як шлях до осягнення твору підлітками-читачами на уроках зарубіжної літератури (на прикладі новели Г. Уеллса «Чарівна крамниця»)» (Козієва Віталіна Вікторівна, учитель зарубіжної літератури Іверської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Олександрівської районної ради);
  • «Сучасні форми візуалізації на уроках зарубіжної літератури та російської мови для формування ключових компетентностей учня ХХІ століття» (Фефілова Галина Євгеніївна, учитель російської мови та зарубіжної літератури, учитель-методист Куп’янської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 1 Куп’янської міської ради Харківської області);
  • «Аналіз ліричного твору з елементами арттерапії» (Фокіна Ірина Павлівна, учитель зарубіжної літератури Одеського навчально-виховного комплексу «Гімназія № 7 – спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови» Одеської міської ради Одеської області);
  • «Ігрові технології на уроках зарубіжної літератури» (Скубенко Тетяна Миколаївна, учитель зарубіжної літератури Смілянської загальноосвітньої школа І–ІІІ ступенів № 1 Смілянської міської ради Черкаської області).

Після плідної праці учасники літньої школи знайомилися з історією, культурою, звичаями етнічних болгар півдня Одеської області у Болгарському центрі.

Другий день роботи закінчився аукціоном педагогічних ідей, де учасники Проекту, представники 6 областей, представили свої методичні напрацювання.

Третій день розпочався традиційно на березі моря. Незважаючи на ясний ранок, настрій у всіх учасників був сумним, бо попереду було розставання.

Цей день включав у себе методичні практикуми, меседжі, майстер-класи. Роботу було організовано за групами у два етапи.

Група А. Методичний практикум «Розвиток професійних і особистісних якостей педагога шляхом підвищення рівня його мобільності» (Водолажченко Наталія Анатоліївна, викладач кафедри методики навчання мов і літератури КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»).

Група Б. Майстер-клас «Інтерактивний плакат як один із засобів дистанційного навчання зарубіжної літератури» (Гарна Світлана Юріївна, методист Донецького ОІППО, координатор Донецької області Проекту).

Група В. Меседж з елементами майстер-класу «Формування читацьких компетенцій школярів на уроках зарубіжної літератури засобами інноваційних технологій» (Попович Лідія Густавівна, учитель зарубіжної літератури Чагорської загальноосвітньої школи  І–ІІІ ступенів Глибоцького району Чернівецької області).

Група Г. Майстер-клас «Ерік Вольф Сігел. «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі» (Северин Ольга Захарівна, учитель зарубіжної літератури Маньківської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 1 Маньківської районної ради Черкаської області).

Група А. Майстер-клас «Використання аудіо- та відеофрагментів на уроках російської мови та зарубіжної літератури» (Бусигіна Галина Вікторівна,  учитель російської мови та зарубіжної літератури Мереф’янської загальноосвітньої  школи I–III ступенів № 6 Мереф’янської міської ради Харківської області).

Група Б. Рольова гра «Прес-конференція з С. Єсеніним і А. Дункан» (Стадник Олена Максимівна, учитель зарубіжної літератури, учитель-методист Харківської гімназії № 172 Харківської міської ради Харківської області).

Група В. Виступ-презентація «Формування здоров’язбережних компетентностей учнів на уроках зарубіжної літератури» (Кузьмицька Світлана Антонівна, учитель зарубіжної літератури Рівненської загальноосвітньої школи   І – ІІІ ступенів  № 20).

Група Г. Майстер-клас «Співдружність муз на уроці літератури» (Карліна Лідія Олексіївна, учитель-методист російської мови та зарубіжної літератури Харківської  загальноосвітньої  школи I–III ступенів № 35 Харківської міської ради Харківської області).

Після цього відбулося закриття Міжрегіональної літньої педагогічної школи, під час якого учасники рефлексували, підбиваючи підсумки роботи.

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/vidbulasya-mizhregionalna-litnya-pedagogichna-shkola-metodychnyj-vernisazh-dlya-uchasnykiv-vseukrayinskogo-naukovo-pedagogichnogo-proektu-filologichnyj-olimp/