Академія

Вер 15 2017

Print this Запис

Проведено (в режимі онлайн) інструктивно-методичну нараду «Особливості організації навчально-виховного процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби, у 2017/2018 навчальному році»

14 вересня 2017 року на базі Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» відділом спеціальної педагогіки спільно з Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України проведено інструктивно-методичну нараду для методистів районних, міських методичних кабінетів, центрів, науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, заступників директорів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів «Особливості організації навчально-виховного процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби, у 2017/2018 навчальному році» в режимі онлайн. До роботи долучилися усі представники районів і міст Київської області та 7 закладів комунальної власності.

У роботі наради взяли участь:

Чеботарьова Олена Валентинівна, завідувач лабораторії олігофренопедагогіки, канд.пед.наук, ст.наук.сп. Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Блеч Ганна Олександрівна, старший науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки, канд.пед.наук, ст.наук.сп. Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Костенко Тетяна Миколаївна, завідувач лабораторії тифлопедагогіки, канд. психол.наук. Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Литовченко Світлана Віталіївна, завідувач лабораторії сурдопедагогіки, канд.пед.наук, ст.н.сп. Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Омельченко Ірина Миколаївна, старший науковий співробітник лабораторії інтенсивної педагогічної корекції канд.психол.наук, с.н.с. Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Логвінова Ірина Петрівна, старший науковий співробітник лабораторії інтенсивної педагогічної корекції канд.психол.наук, с.н.с. Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Баташева Наталія Іванівна, молодший науковий співробітник лабораторії інтенсивної педагогічної корекції Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Компанець Наталія Миколаївна, старший науковий співробітник лабораторії проблем інклюзивної освіти, канд.психол.наук, ст.н.сп. Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Аркадьєва Ольга Олександрівна, старший науковий співробітник лабораторії логопедії, канд.пед.наук. Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Дерій Олена Василівна, методист відділу спеціальної педагогіки КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»
Маковкіна Наталія Олександрівна, методист відділу спеціальної педагогіки КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти».

На нараді обговорювалися питання:

  • освітні та корекційно-розвивальні технології навчання дітей з інтелектуальними порушеннями;
  • корекційно-розвивальні технології з розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями;
  • забезпечення психологічного здоров’я дітей з порушеннями зору в навчально-виховному процесі;
  • основні акценти нового навчально року в спеціальній школі для дітей з порушеннями слуху;
  • основні акценти нового навчально року в спеціальній школі для дітей з порушеннями слуху;
  • інноваційний зміст програми «Розвиток мовлення» для учнів 5-9 класів із затримкою психічного розвитку;
  • феномен емоційного вигорання у вчителя спеціальної школи
  • методика формування емоційної сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку;
  • моделювання індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії
  • корекційно-розвиткове забезпечення навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення
  • курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які працюють з дітьми із особливими освітніми потребами, у 2017/2018 навчальному році.
  • про реалізацію інклюзивного та індивідуального навчання дітей із особливими освітніми потребами у 2017/2018 навчальному році.

 

У ході їх обговорення були розроблені методичні рекомендації:

  1. Ознайомити педагогічних працівників, які працюють з категорією дітей із особливими освітніми потребами, у ході засідань районних, міських творчих груп, із:
  • наказом МОН України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»;
  • постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. №588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
  • листом МОН України від 03.07.2017 № 1/9-332 «Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році»;
  • листом МОН України від 12.07.2017 № 1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році»;
  • листом МОН України від 21.07.2017 № 1081 «Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)

Методисти районних (міських) методичних кабінетів, центрів,
науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами,
завідуючі районними (міськими) психолого-медико-педагогічними консультаціями
Вересень 2017 року

  1. Організувати та провести науково-практичні заходи для педагогічних працівників, які працюють із дітьми зазначеної категорії, з ознайомлення та обговорення концепції “Нової української школи”(оновленої).

Методисти районних (міських) методичних кабінетів центрів,
науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами
Вересень 2017 року

  1. Провести інструктивні наради з питань календарного планування та дотримання вимог до проведення навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Методисти районних (міських) методичних кабінетів центрів,
науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами,
заступники директорів спеціальних загальноосвітніх закладів (шкіл-інтернатів) з навчально-виховної роботи
До 30 вересня 2017 року

  1. Передбачити у планах роботи навчальних закладів проведення просвітницьких заходів для педагогічних працівників, батьків та учнів щодо висвітлення проблем навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Методисти районних (міських) методичних кабінетів центрів,
науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами,
заступники директорів спеціальних загальноосвітніх закладів (шкіл-інтернатів) з навчально-виховної роботи
Протягом навчального року

  1. Продовжити роботу постійно діючих консультпунктів на базі спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів з питань організації та змісту навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Заступники директорів спеціальних загальноосвітніх
закладів (шкіл-інтернатів) 
з навчально-виховної роботи
Постійно

  1. Надавати науково-методичну допомогу педагогічним працівникам, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, у підготовці дидактичних матеріалів, навчальних програм, індивідуальних навчальних планів, електронних посібників навчального призначення.

Відділ спеціальної педагогіки КВНЗ КОР “Академія неперервної освіти”
Постійно

Всі запитання які були задані в чаті, прикріпленому до відеозапису, будуть висвітленні та розміщенні на сторінці Інституту спеціальної педагогіки в фейсбці та продубльовані у віртуальному кабінеті відділу КВНЗКОР «Академії спеціальної освіти».

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/uvaga-instruktyvno-metodychna-narada/