Академія

Лис 03 2015

Print this Запис

Участь співробітників Академії у Міжнародній науково-практичній конференції «Реалії та перспективи євроінтеграційного розвитку післядипломної педагогічної освіти України»


29 жовтня 2015 року до Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти на дводенну Міжнародну науково-практичну конференцію «Реалії та перспективи євроінтеграційного розвитку післядипломної педагогічної освіти України» з’їхалися науковці Угорщини, Чехії, Польщі, Словаччини, США та України.
Мета конференції: визначення особливостей євроінтеграційного розвитку післядипломної педагогічної освіти, інноваційних процесів в освітньому просторі, проблем духовного розвитку особистості в умовах глобалізації.

Робота секцій за напрямами:
– освіта як чинник формування громадянського суспільства;
– психолого-педагогічний супровід професійного та особистісного зростання педагога в сучасних умовах;
– генеза управлінської освітньої діяльності в контексті євроінтеграційних процесів;
– академічна мобільність та інноваційні процеси в умовах європейського освітнього простору;
– філософія виховання та духовний розвиток особистості у глобалізованому світі;
– інформатизація як складова євроінтеграційного розвитку освіти;
– науково-методична реалізація євроінтеграційних викликів у мовно-літературній освіті;
– круглий стіл з проблем діяльності загальноосвітнього навчального закладу «Шкільна освіта в умовах суспільних трансформаційних процесів».
До програми конференції включено 249 доповідей та виступів провідних науковців нашої та сусідніх країн, з яких: 34 – доктори наук, 21 – професор і 104 – кандидати педагогічних наук.
На освітянському форумі висвітлювали питання реформування системи післядипломної педагогічної освіти в Україні та її шлях до євроінтеграції; інноваційно-гуманістичного спрямування післядипломної педагогічної освіти в контексті євроінтеграційної політики України; системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Словаччині та Угорщині; організаційної культури закладів післядипломної педагогічної освіти України; цивілізаційних цінностей у навчально-виховній діяльності вчителя; післядипломної педагогічної освіти України в контексті реалізації стратегії ЮНЕСКО з підготовки педагогічних кадрів.

Урочисто відкрила захід Тетяна Палько, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, яка привітала гостей на теренах гостинної Срібної Землі і наголосила, що на міжнародній конференції науково-педагогічні працівники обговорюватимуть перспективи подальшого розвитку післядипломної педагогічної освіти, висвітлюватимуть актуальні освітні питання, розкриватимуть професійні підходи.
Тетяна Василівна поінформувала, що в науково-практичній конференції заплановано роботу двох пленарних засідань, восьми секцій, круглих та дискусійних столів. Побажала учасникам плідної роботи, гарних вражень та творчого піднесення.
Ганна Сопкова, т.в.о. директора департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, співголова організаційного комітету Міжнародної науково-практичної конференції, привітала всіх гостей і наголосила, що Закарпаття – найкраща область на Україні, де проживають найкращі люди. А про стан науки педагоги судитимуть після закінчення конференції.
Ганна Іванівна акцентувала увагу присутніх на проблемах, які турбують педагогічну громаду, зокрема, – це подальша доля ІППО, обирання громадськістю керівників загальноосвітніх навчальних закладів та якісне навчання освітян упродовж життя (курси підвищення кваліфікації). Вона побажала присутнім успіхів, злагоди, творчості.
Надзвичайно цінними були виступи колег-науковців з Угорщини, Словаччини, Чехії та Польщі, які поділилися досвідом упровадження післядипломної освіти педагогів, наголосивши, що лише якісне навчання впродовж усього життя забезпечить викладання навчальних предметів на високому рівні.
Заслуговує на увагу виступ Наталії Гончаренко, начальника відділу стратегії розвитку освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, к.п.н., яка презентувала педагогічній спільноті Дорожню карту МОН України «Реформи освіти і науки», акцентувавши увагу на добровільній сертифікації педагогів у незалежних установах сертифікації кожні 5 років, децентралізації та піднесення ролі роботодавців, імплементація закону «Про вищу освіту» та прийнятті 3-ох законів до кінця 2015 року: «Про освіту», «Про професійну освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність».
Робота освітянського форуму продовжилася у секційних засіданнях.

Розмаїтим було пленарне засідання, де іноземні гості ділилися досвідом освіти їхніх країн. До прикладу, в Угорщині педагоги працюють у системі "кредитів": якщо учитель накопичить 60 кредитів (перемоги в конкурсах, уроки, методичні напрацювання), має 12% до зарплати. Цікаво те, що учителя не обмежують у тому, скільки разів він може накопичувати "кредит".

      Секційні засідання проходили не менш цікаво. Химера Н.В. виступала у секції "Науково-методична реалізація євроінтеграційних викликів у мовно-літературній освіті".  Доповідь: «Формування і реалізація творчого потенціалу вчителя зарубіжної літератури в умовах неперервної освіти» Виступ був присвячений  проблемам створення інноваційного освітнього середовища професійної діяльності вчителя зарубіжної літератури в умовах неперервної освіти.  Представлено модель формування та реалізації творчого потенціалу вчителя зарубіжної літератури, готового до роботи в інноваційному режимі освітнього простору України.

Image 1

Гнаткович Т. Д., завідувач кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін, кандидат педагогічних наук, привернула увагу до проблеми формування граматичних компетентностей учнів у процесі лінгводидактики (до речі, під час пленарного засідання ЗІППО розмістив виставку книг працівників інституту з грифом МОНУ).

Не менш захоплюючою була доповідь Ходанич Л. П. (кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та психології Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти) на тему "Учитель у контексті європейського вибору України". Лідія Петрівна звернула увагу не тільки на позитивні моменти євроінтеграції, а й на реалії (на жаль, не завжди позитивні) життя. 

Image 2Справжнім акторським виступом можна назвати доповідь Ребрик Н. Й., літературознавець, проректор Закарпатського художнього інституту, "Формування громадянської компетентності студентів у процесі вивчення історії Закарпаття". 

У роботі конференції взяли участь  Лашкай В. С., учитель української мови та літератури Мукачівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, переможець обласного етапу «Учитель року-2012» та Ківеждій О. В., учитель української мови та літератури Хустської гімназії-інтернату, переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015».  Професійність, щирість, любов і турбота  за дітей відчувалися у кожній фразі вчителів, так і приходять на згадку слова Оскара Уайльда"Найкращий спосіб зробити дітей хорошими – зробити їх щасливими". Таким вчителям під силу зробити своїх учнів по-справжньому щасливими.

Матеріали конференції

 

Image 3

Палько Т.В. – директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат психологічних наук

Тема: "Реформування системи післядипломної педагогічної освіти в Україні: шлях до євроінтеграції"

 Image 4

Dr. Штоффова Вероніка – професор Інституту педагогіки ім. Палацького, м. Оломовц (Чехія), доктор педагогічних наук

Тема: "Підготовка та підвищення кваліфікації педагогів у Чеській Республіці"

Image 5

Отич О.М. – директор Науково-дослідного інституту ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор педагогічних наук, професор

Тема: "Післядипломна педагогічна освіта України у контексті реалізації стратегії ЮНЕСКО з підготовки педагогічних кадрів"

 Image 6

Dr. Альберт Шандор – директор Центру післядипломної освіти м. Комарно (Словаччина), професор

Тема: "Система підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Словаччині"

 Image 7

Dr. Ердеї Габор – старший викладач кафедри андрагогіки Інституту педагогіки Дебреценського університету (Угорщина), член комітету педагогіки, член комітету андрагогії Угорської академії наук, доктор Ph

Тема: "Підвищення кваліфікації педагогів в Угорщині крізь призму освіти дорослих"

Image 8

Dr. Югас Еріка – начальник відділу ЦПОД (Центр професійної освіти для дорослих) Інституту національної культури (м. Кечкемет), доцент Інституту педагогіки Дебреценського університету (Угорщина), завідувач кафедри андрагогіки, член комітету педагогіки, член комітету соціології Угорської академії наук, член комітету Просвітництва та акредитації (Міністерство трудових ресурсів – Департамент освіти Угорщини), доктор Ph

Тема: Можливості підготовки та підвищення кваліфікації педагогів в системі післядипломної освіти

Image 9

Бондарчук О.І. – завідувач кафедри психології управління ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор психологічних наук, професор

Тема: Організаційна культура закладів післядипломної педагогічної освіти України: сутність та особливості розвитку

Image 10

Химинець В.В. – професор кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти Закарпатського інституту ППО, доктор фізико-математичних наук, професор

Тема: Інноваційно-гуманістичне спрямування післядипломної педагогічної освіти в контексті євроінтеграційної політики України

Image 11

Гончаренко Н.М. – начальник відділу стратегії розвитку освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, кандидат психологічних наук

Тема: Діяльність закладів післядипломної педагогічної освіти в умовах модернізації освітньої галузі в Україні

Image 12

Dr. Пеггі Волтон – волонтер Корпусу Миру США, доктор Ph;
Тріфан М.С. – методист англійської мови кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін Закарпатського інституту ППО

Тема: Міжнародна співпраця як один з вагомих напрямів роботи інституту післядипломної педагогічної освіти в галузі розвитку шкільної англомовної освіти

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/uchast-spivrobitnykiv-akdemiyi-u-mizhnarodnij-naukovo-praktychnij-konferentsiyi-realiyi-ta-perspektyvy-yevrointegratsijnogo-rozvytku-pislyadyplomnoyi-pedagogichnoyi-osvity-ukrayiny/