Академія

Чер 15 2018

Print this Запис

«ФІЛОЛОГІЙЧНИЙ ОЛІМП» УПЕВНЕНО ЙДЕ ДО ВЕРШИНИ

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 04.03.2016 № 215 «Про проведення Всеукраїнського експерименту з упровадження науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» та з метою реалізації  Програми ІІІ (формувального) етапу Всеукраїнського експерименту, затвердженої  Комісією з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи з проблем виховання, розвитку дітей та учнівської молоді у закладах загальної середньої освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (Протокол № 41 від 05 грудня 2017 року) 13–15 червня 2018 року відбувся  науково-методичний семінар «Професійна компетентність та конкурентоспроможність вчителя-філолога в умовах інноваційного освітнього середовища». Захід було організовано та проведено на базі Київського вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» для регіональних координаторів та обласних наукових консультантів всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп».

Із вітальним словом до учасників семінару звернулася Химера Н.В., методист відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури Академії, автор та відповідальний виконавець Проекту. Наталія Володимирівна розповіла про розгортання проекту «Філологічний Олімп» в Україні, розповіла значення  участі учителя-філолога в проектно-експериментальній роботі під час упровадження концепції «Нова українська школа: якісні зміни школи і самого вчителя.

Ціко І.Г., старший викладач кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, провів цікавий та інформаційно наповнений  тренінг «Психолого-педагогічні засади навчання та виховання дітей цифрової епохи в контексті положень «Нової української школи»». Учасники семінару  зауважили, що лише під час такого заняття вони змогли до кінця усвідомити, що потрібно змінити, аби  уроки й позакласні заходи  стали цікавими для учнів покоління Z. Педагогіка партнерства, орієнтація на учня, виховання на цінностях – саме ці складові концепції Нової української школи спрямовані на те, щоб побудувати довіру між школою, дітьми, батьками та суспільством.

У засіданні науково-методичної ради всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп»  взяли участь:

Химера Наталія Володимирівна,  автор, відповідальний виконавець Проекту;

Буза Марія В’ячеславівнаголовний редактор журналу «Філологічний Олімп», директор друкарні «Олімп»;

наукові консультанти:

Лавренчук Володимир Павлович, кандидат філологічних наук, завідувач кафедри методики та змісту освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Федунович-Швед Оксана Тарасівна, викладач кафедри методики викладання суспільно-гуманітарних дисциплін Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, кандидат філологічних наук;

Ціко Ігор Григорович, старший викладач кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук;

Андронова Людмила Геннадіївна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри світової літератури Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди; Холодна Юлія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри світової літератури Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова;

регіональні координатори:

Гарна Світлана Юріївна, завідувач відділу гуманітарної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, координатор Донецької області;

Юрчак  Валентина Анатоліївна, методист зарубіжної літератури КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», координатор Черкаської області;

Закорко Вікторія Вікторівна, методист Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради, координатор Проекту м. Сум;

Лавренчук Марія  Василівна, методист зарубіжної літератури та мов національних меншин Рівненського  обласного  інституту  післядипломної освіти, координатор Рівненської області;

Бондарук Лілія Миколаївна, завідувач відділу гуманітарних дисциплін Волинського інституту  післядипломної педагогічної освіти, координатор Волинської області;

Гриценко Олена Григорівна, учитель зарубіжної літератури  Мироцької загальноосвітньої школи І–ІІ ступенів Києво-Святошинського  району, координатор Київської області.

Було розглянуто такі питання:

  1. Про науково-методичний потенціал створення нового освітнього контенту вчителів-філологів (за результатами проведення науково-педагогічного проекту всеукраїнського рівня «Філологічний Олімп»).
  2. Участь учителів-філологів м. Сум у всеукраїнському науково-педагогічному проекті «Філологічний Олімп»: здобутки та перспективи.
  3. Підбиття підсумків професійного конкурсу-огляду учасників Проекту «На хвилі сучасності – 2018».
  4. Підбиття підсумків учнівського конкурсу-огляду «Стежками літературних героїв –2018».
  5. Презентаційний меседж «Лоції в системі уроків гуманітарного циклу в освітній концепції НУШ».
  6. Про система  критеріальних показників творчого потенціалу майстра педагогічної справи вчителів-словесників.
  7. Психолого-педагогічні умови формування творчого потенціалу вчителя-словесника.
  8. Створення моделі безперервного професійного розвитку вчителя-словесника (модель готовності вчителя до сертифікації та роботи в інноваційному освітньому просторі).
  9. Прийняття рішення науково-методичної ради Проекту. Експериментальне впровадження, внесення корективів і доповнень у систему критеріальних показників творчого потенціалу вчителя-філолога; експериментальна перевірка психолого-педагогічних умов формування творчого потенціалу вчителя-словесника. Організація роботи наукових консультантів над розробкою моделі безперервного професійного зростання вчителя-словесника (модель готовності вчителя до сертифікації та роботи в інноваційному режимі).
  1. Регіональні координатори  та обласні  наукові консультанти всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» розглянули Програму ІІІ (формувального) етапу науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» на базі загальноосвітніх навчальних закладів Київської, Волинської, Рівненської, Тернопільської, Чернівецької, Черкаської,  Одеської, Харківської, Донецької  областей, м. Сум всеукраїнського експерименту з упровадження (січень 2018 – листопад 2019 рр.), затверджену  Комісією з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи з проблем виховання, розвитку дітей та учнівської молоді у закладах загальної середньої освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України  (Протокол № 41 від 05 грудня 2017 року).

Конструктивний полілог під час  круглого столу  «Шляхи реалізації Програми ІІІ (формувального) етапу всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» довів,  що співпраця науковців, методистів і вчителів-практиків – це запорука успішного розвитку освіти, якісних змін на шляху розбудови нової української школи.

Координатори та наукові консультанти привітали журнал Проекту «Філологічний Олімп» з нагоди  другої  річниці  існування та зауважили, що він по справжньому став платформою Проекту та  об’єднав однодумців, професіоналів, небайдужих і  креативних.

Культурна програма заходу не залишила байдужими нікого: учасники побували на екскурсії річкою Рось, яку провів Перерва Володимир Степанович,  доцент кафедри дошкільної і початкової освіти та менеджменту, кандидат історичних наук.  Прогулянка старим містом нагадала: народ живе доти, доки пам’ятає свою історію. 

Після екскурсії до музею  «Історія освіти Київщини», яку провела Пількевич  Ольга Дмитрівнаметодист відділу музейної освіти та бібліотечної справи, усі учасники пригадали свої шкільні роки та своїх учителів. Адже недарма говорять: «Учителем не народжуються, ним стають».

Залишила незабутнє враження і екскурсія до Спасо-Преображенського собору, спорудженого у 1833-1839 роках на замовлення Олександри Браніцької. А найстаріший  дендропарк України «Олександрія» радо вітав учасників Проекту своїм різнотрав’ям та довів: усе найкрасивіше зовсім поруч, його треба тільки побачити!

 

    

Дякуємо усім учасникам науково-методичного семінару за плідну співпрацю, цікаві пропозиції, неочікувані рішення, мудрі  думки та амбітні плани.

Учасники заходу висловили сердечну вдячність організаторам заходу: Осадчому І.Г., Химері Н.В., Бузі М.В. та учасникам Проекту Київської області за гостинність і конструктивний підхід у справі реалізації всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» та активну позицію у справі розбудови нової української школи.

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/filologijchnyj-olimp-upevneno-jde-do-vershyny/