Академія

Кві 02 2018

Print this Запис

«Філологічний Олімп» на шляху до Олімпу

29-30 березня 2018 року на базі Комунальної установи  Сумська спеціалізована школа  І-ІІІ ступенів № 29, м. Суми, Сумської області відбувся міжрегіональний науково-практичний семінар «Актуальні тенденції вивчення філологічних дисциплін в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа» для учасників всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» Сумської, Київської та Донецької  областей.

Захід було проведено на реалізацію Програми ІІІ (формувального) етапу всеукраїнського експерименту з упровадження науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» Інформаційно-методичним центром управління освіти і науки Сумської міської ради та Комунальним вищим навчальним закладом Київської обласної ради «Академія неперервної освіти».

Традицією стало проведення таких заходів для учасників Проекту всіх областей: це свято Слова, Мудрості та Краси. Не виключенням став і цей міжрегіональний науково-практичний семінар, який об’єднав філологів двох областей і міста Суми. Знаковим стало що перший день семінару співпав зі Святом міжнародного дня ФІЛОЛОГА. Тож вітання з професійним святом відбулося не віртуальне – реальне.

На семінарі відбулася плідна робота, конструктивне спілкування, у якому взяли участь усі учасники Проекту, щодо загальної оцінки зібрання – це небайдужість, професіоналізм,  любов до професії та готовність до змін.

Особливий настрій отримали вже на початку від незвичної екскурсії закладом освіти, на базі якого відбувався захід, її провела Рогова Віра Іванівна, директор з навчально-виховної роботи комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 29, м. Суми, Сумської області, показавши обдарованих учнів, які не тільки навчаються, але й серйозно займаються музикою, танцями.

Із привітанням  учасників заходу виступила Плахотнікова Галина Дмитрівна, директор Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради.

Виступ Химери Наталії Володимирівни, методиста відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури Академії, автора та відповідального виконавця Проекту, був про участь вчителя-філолога у проектно-експериментальній роботі під час  реформування освіти України: про підсумки і перспективи «Філологічного Олімпу» для міста Суми.

Про участь сумських учителів у всеукраїнському проекті «Філологічний Олімп»: здобутки та перспективи виступала Закорко Вікторія Вікторівна, методист Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради.

«Медіадидактичні засади навчання сучасних школярів: технологічні прийоми» таку тему для розмови із учасниками обрав Ціко Ігор Григорович, старший викладач кафедри історії, суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, науковий консультант творчої групи Донецької області, член науково-методичної ради Проекту.

     

Буза Марія В’ячеславівна, головний редактор журналу  «Філологічний Олімп», виступила з питанням «Журнал «Філологічний Олімп»: організаційна та змістова функції видання всеукраїнського науково-педагогічного Проекту», також поділилася інформацією про відкриття друкарні «Олімп», назва якої, говорить сама за себе, вона організована для всеукраїнського науково-педагогічного Проекту.

Зацікавленість учасники заходу виявили щодо організованих модераторами  – Закорко Вікторія Вікторівна; – Химера Наталія Володимирівна, методичних локації: майстер-класів, презентаційних меседжів:

Майстер-клас: «Інтерактивне спілкування як засіб комунікації на уроках словесності та позакласних заходах» Гордієнко Оксана Василівна, учитель української мови та літератури навчально-виховного комплексу «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5» Обухівської міської ради Київської області

Майстер-клас: «Використання інтернет-ресурсів як засобу стимулювання навчальної діяльності учнів» Ярмульська Іванна Володимирівна, учитель української мови та літератури, зарубіжної літератури навчально-виховного комплексу «Сквирський ліцей – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Сквирської районної ради Київської області.

Презентаційний меседж: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій, або Як не бути динозавром в освітньому просторі»  Рогова Наталія Володимирівна, учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 10 ім. Героя Радянського Союзу О. Бутка м. Суми, Сумської області.

Майстер-клас: «Медіамозаїка, або 7 прийомів роботи з  відео».

Тімченко Світлана Олександрівна, учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20, м. Суми, Сумської області.

Презентаційний меседж: «Перевернене навчання – ключова тенденція  освітніх технологій сучасності». Гончаренко Валентина Михайлівна,  учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ  ступенів № 13 ім. А.С. Мачуленка, м. Суми, Сумської області.

Майстер-клас: «Візуалізація як один із засобів підвищення якості мовної і літературної освіти» Сітало Олена Яківна, учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5, м. Суми, Сумської області.

 Майстер-клас: «Інноваційний інструментарій сучасного вчителя-філолога». Сорока Інна Іванівна, учитель зарубіжної літератури комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5, м. Суми, Сумської області.

Презентаційний меседж: «Використання літературно-краєзнавчого матеріалу на уроках української мови: креативно, сучасно». Костенко Любов Миколаївна, учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів №12 ім. Б. Берестовського, м.Суми, Сумської області.

Майстер-клас: «Біоадекватна (ноосферна) методика як один із засобів підвищення якості літературної освіти». Стоян Оксана Володимирівна,  учитель зарубіжної літератури комунальної установи Велико-Піщанська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів м. Суми, Сумської області.

Майстер-клас: «Формування математичної компетентності на уроках зарубіжної літератури». Цапенко Наталія Олександрівна, учитель зарубіжної літератури комунальної   установи Сумська загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів № 22,  Сумської області.

Презентаційний меседж: «Скрайбінг як засіб формування комунікативної компетентності учнів». Рева Наталія Володимирівна, учитель української мови та літератури комунальної установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів N° 9, міста Суми, Сумської області.

Майстер-клас: «Сторителінг – мистецтво цікавої розповіді, або як уникнути одноманітності на уроках». Баєва Алла Василівна, учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська гімназія №1, м. Суми, Сумської області.

Одним із справжніх подарунків Сумчан стали екскурсія  вулицями старого міста, яку провела  Кузнєцова Лариса Миколаївна, учитель зарубіжної літератури комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15, м. Суми, Сумської області та відвідування Сумського обласного академічного театру драми та музичної комедії ім. М.С. Щепкіна (Перегляд вистави «Шинель» (пластичний перформанс),  Музей  «Причал Одіссея».

Рефлексію учасників заходу: «Відкритий мікрофон» не встигли на самому заході провести, але емоції зашалювали, тому з’явилися у віртуальній площині ФБ. Їх безліч, наприклад,

****

Цьогоріч березень запам’ятався хуртовинами, морозами, пухнастим снігом і очікуванням весни. А ще – теплими зустрічами, щирими усмішками, відкритими серцями.  29-30 березня сумчани райдужно зустрічали гостей із Київської і Донецької областей, учасників всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп». Під час семінару відбулися майстер-класи, презентаційні меседжи, круглий стіл, де обговорювалися актуальні питання вивчення філологічних дисциплін. Кожен мав змогу поділитися родзинками досвіду, а також поповнити інноваційними смаколиками свій методичний кошик.

Сорока Інна Іванівна, учитель зарубіжної літератури
комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5,
м. Суми, Сумської області.

****

Музей “Причал Одіссея”. Хроніка Буття. Суми, березень 2018 р. Сьогодні були відвідувачі з “Олімпу”. З всеукраїнського філологічного проекту “Олімп”. Учителі мови та літератури. ГАРНІ ЛЮДИ! Цікаві, веселі, з неймовірним   почуттям гумору!

Сергій Гуцан

****     

Ще одна конструктивна зустріч олімпійців

Сумчани радо вітали гостей з Київської та Донецької областей на базі Комунальної установи Сумської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №29.

Емоційно насиченим був початок зустрічі: виступи вокального, хореографічного та інструментальних ансамблів навчального закладу приємно вразили гостей. Це допомогло всім учасникам заходу налаштуватися на продуктивну співпрацю. Зі щирими словами звернулася до присутніх директор Інформаційно-методичного центру управління освіти й науки Сумської міської ради Плахотнікова Г. Д. і висловила свої сподівання стосовно того, що спільна діяльність учителів-філологів з різних регіонів України стане гарним підґрунтям для успішної реалізації планів Проекту. Химера Н.В., автор та відповідальний виконавець Проекту, сформулювала перспективні напрямки діяльності для його учасників. Закорко В.В., координатор Проекту в м. Суми, проаналізувала участь сумських учителів у «Філологічному Олімпі».  Науковий консультант творчої групи Донецької області, член науково-методичної ради Проекту Ціко І. Г. розповів про аспекти медіадидактичних засад навчання сучасних школярів. А після цього учасники заходу влаштували справжній марафон з обміну досвідом. Були організовані методичні локації, під час яких учителі Київщини та Сумщини провели майстер-класи й продемонстрували нові та цікаві форми організації роботи з учнями на уроках філологічних дисциплін. Усе відбувалося дуже динамічно, змістовно, тому час пролетів непомітно.

Хто вміє гарно працювати, той уміє й відпочивати. Для гостей організували екскурсію вулицями старого міста. Долучилися учасники заходу й до прекрасного: відвідали Сумський обласний академічний театр драми та музичної комедії ім.. М. С. Щепкіна, де переглянули виставу в стилі пластичного перфоменсу «Шинель». Незабутні враження залишилися після відвідин приватного музею «Причал Одіссея».

Два дні науково-практичного семінару пролетіли, як одна мить. А це тому, що співпраця з колегами була творчою, конструктивною, щирою.

Упевнена, що після такого спілкування зі справжніми майстрами своєї справи, кожен учасник семінару стовідсотково отримав заряд для творчості, якого вистачить для того, щоб підкорити не одну вершину.

Сітало Олена Яківна, учитель української мови і літератури
Комунальної установи Сумська  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5,
м. Суми, Сумської області

***

Учасники проекту відвідали Сумський обласний академічний театр драми та музичної комедії імені М.Щепкіна. Глядачам була представлена експериментальна вистава без слів за однойменною повістю Миколи Гоголя“Шинель”.

Історія про самотнього чоловіка, який живе у своєму замкненому внутрішньому світі. Вистава “Шинель” порушує питання бідності та самотності, великого значення статусу та нетерпимості у суспільстві.

Без слів…. Але скільки в цьому мовчанні… Пластика, грація, багато драматичних моментів… Кожної миті глядачі поринали в переживання головного героя. І ніби все зрозуміло, проте залишається інтрига та простір для роздумів. Вистава подарувала незабутні враження. Чудово, зворушливо, просто неймовірно

 Малигіна Олена Петрівна, учитель зарубіжної літератури
Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №24,
м. Суми, Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/filologichnyj-olimp-na-shlyahu-do-olimpu/