Академія

Бер 30 2017

Print this Запис

30 березня 2017 року відбувся круглий стіл “Музейна педагогіка як засіб національно-патріотичного виховання учнівської молоді”

30 березня 2017 року в КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» відбувся круглий стіл Музейна педагогіка як засіб національно-патріотичного виховання учнівської молоді” для педагогів та керівників музеїв навчальних закладів Київщини.

Захід проведено відповідно  до плану роботи Академії та в межах відзначення 85-річчя утворення Київської області.

Величаво прозвучали українські народні пісні у виконанні капели бандуристів Стрітівського педагогічного коледжу кобзарського мистецтва «Від роду до народу – слався Київщино!» (художній керівник, диригент Максим Воловоденко).

Роботу круглого столу відкрив Осадчий Іван Григорович, ректор КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», доктор педагогічних наук, який підкреслив  важливість  та актуальність   музейної педагогіки в контексті розбудови Нової української школи.

У засіданні круглого столу взяли участь  провідні науковці з музейної справи, педагоги-керівники музеїв навчальних закладів, краєзнавці, методисти  та працівники краєзнавчих музеїв м. Білої Церкви і м. Переяслава Хмельницького, а саме:

Осадчий Іван Григорович, ректор КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», доктор педагогічних наук;

Салата Оксана Олексіївна, завідувач кафедри історії України Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор;

Потильчак Олександр Валентинович, завідувач кафедри джерелознавства та спеціальних історичних дисциплін Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, доктор історичних наук, професор;

Перерва Володимир Степанович, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти та менеджменту КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», кандидат історичних наук;

Дюдя Людмила Юріївна, методист відділу спортивного туризму і краєзнавства Комунального закладу Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»;

Осадчий Володимир Петрович, директор Лісниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Михайла Грушевського Києво-Святошинської районної державної адміністрації;

Буренко Катерина Іванівна, заступник директора з виховної роботи, завідувач музею Бойової слави Трипільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівського району;

Гловяк Людмила Василівна, учитель історії та правознавства Мархалівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Васильківського району;

Тетеря Дмитро Адольфович, завідувач науково-дослідного відділу «Музей Трипільської культури» Національного історико-етнографічного заповідника «Переяслав»;

Колесник Інна Олександрівна, вчитель історії та керівник гуртка «Музеєзнавець» Кучаківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені гетьмана Івана Сулими Бориспільської районної ради;

Назаренко Тетяна Миколаївна, вчитель початкових класів, завідувач шкільного музею Кагарлицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 ім. В.П. Дашенка Кагарлицької районної державної адміністрації;

Білокур Віта Миколаївна, учитель історії та правознавства Ничипорівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Яготинської районної ради;

Петренко Вікторія Віталіївна, заступник директора з наукової роботи Білоцерківського краєзнавчого музею;

Бондар Анатолій Володимирович, керівник музею гімназійної освіти «Перша Білоцерківська гімназія – I ступеня», провідний бібліограф Центральної бібліотечної системи м. Біла Церква»;

Пількевич Ольга Дмитрівна, методист відділу музейної освіти та бібліотечної справи Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» та інші.

У ході заходу було висвітлено такі питання:

  • музейна педагогіка як елемент системи морально-патріотичного та духовного виховання особистості;
  • музеєзнавство і музейна педагогіка в підготовці вчителя історії (з досвіду навчально-виховної роботи факультету історичної освіти Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова);
  • стан і перспективи розвитку музеїв навчальних закладів системи освіти Київської області;
  • музей Бойової слави села Трипілля – центр національно-патріотичного виховання учнівської молоді;
  • використання елементів музейної педагогіки в навчально-виховному процесі Мархалівського НВК Васильківського району;
  • музей Трипільської культури як науково-освітній осередок Переяславщини та Київщини;
  • музейна педагогіка як складова виховної системи в Кучаківській загальноосвітній школі Бориспільської районної ради;
  • використання експозицій шкільного музею в контексті формування ціннісного ставлення учнів до історичних та духовних надбань рідного краю;
  • використання елементів музейної педагогіки в системі національно-патріотичного виховання учнів Ничипорівського НВК Яготинської районної ради;
  • Білоцерківський краєзнавчий музей та школа як єдиний освітній простір;
  • роль музею гімназійної освіти в національно-патріотичному вихованні учнівської молоді;
  • музейна педагогіка: від традицій співпраці до впровадження нових педагогічних технологій у музеї історії освіти Київщини тощо.

Учасникам  представлено кращий досвід роботи педагогів Київщини із музейної справи, а також обговорено пропозиції щодо подальшого використання культурологічного потенціалу музеїв  навчальних закладів у  патріотичному вихованні дітей та учнівської молоді.

Виступи педагогів супроводжувались презентаціями та відеоматеріалами.

У роботі круглого столу  взяли участь  46 педагогів області та 27 студентів.

Для учасників круглого столу були підготовлені  тематичні виставки «Музейна справа» та «Київщина – рідна сторона».

Рекомендації круглого столу «Музейна педагогіка як засіб національно-патріотичного виховання учнівської молоді»:

  • активізувати роботу з використання елементів музейної педагогіки у розбудову Нової української школи;
  • вибудовувати систему роботи шкільного музею в контексті національно-патріотичного виховання в освітній системі міста, району;
  • організувати науково-методичний центр із проблеми сучасної музейної педагогіки;
  • здійснювати моніторинг наукових і науково-педагогічних досліджень у галузі музейної педагогіки;
  • продовжити співпрацю з музеями навчальних закладів області, Комунальним закладом Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» та музеєм історії освіти Київщини КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;
  • створити професійний педагогічний клуб «Музейна справа» з обміну досвідом роботи на базі музею історії освіти Київщини;
  • вивчати й узагальнювати досвід педагогів і колективів із використання застосування різноманітних форм музейної роботи в навчально-виховному процесі та співпраці з місцевими громадами;
  • популяризувати успішний досвід музейно-педагогічної діяльності музеїв навчальних закладів області, що ґрунтуються на партнерстві між учнем, учителем і батьками;
  • систематично висвітлювати напрацювання педагогів-музейників із питань патріотичного виховання та використання елементів музейної педагогіки на освітніх порталах, у засобах масової інформації, друкованих виданнях тощо;
  • організовувати конкурси на кращий громадський музей у навчальному закладі як за профілями, так і в номінації «Оригінальний музей»;
  • формувати та оновлювати інформаційний ресурс «Музейна педагогіка»;
  • організовувати персональні виставки засновників шкільних музеїв, авторів цікавих інноваційних виставок і музейних проектів;
  • налагоджувати співпрацю і професійне спілкування із фахівцями державних музеїв;

 

Музейні заходи до 85- річчя утворення Київської області

Зважаючи на значущість проблеми патріотичного виховання музеєм, пропонуємо комплекс заходів до 85- річчя утворення Київської області: класні години, радіогодини, круглі столи, конкурси, майстер-класи, презентації книг, тематичні вечори, екскурсії, творчі зустрічі з видатними діячами рідного краю, семінари, науково-практичні конференції й тематичні виставки.

Рекомендуємо провести:

  • творчі зустрічі з видатними діячами рідного краю та людьми, які зробили значний вклад у розвиток області «Гордість землі Київської»; «Їхніми іменами названі вулиці міста (села)»;
  • тематичні екскурсії, музейні уроки «Київщина – рідна сторона», «У рідному краї і серце співає: одна Україна і двох не буває»;
  • дні відкритих дверей, демонстрації фільмів про видатних особистостей Київської землі та захисників Вітчизни – воїнів АТО «Герої серед нас. Сучасні захисники України»;
  • інформаційні хвилинки, патріотичні акції, години спілкування, історичні подорожі «Туристичними стежками Київщини»;
  • організувати в музеях книжкові та фотовиставки, виставки архівних документів «Література сучасності та Київська земля», «Моя земля, земля моїх батьків», «Моя мала Батьківщини – моє рідне село!», «Патріоти рідного краю» тощо.

 Запрошуємо освітян до активної співпраці!

 

 

 

 

 

 

 

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/30-bereznya-2015-roku-vidbuvsya-kruglyj-stil-muzejna-pedagogika-yak-zasib-natsionalno-patriotychnogo-vyhovannya-uchnivskoyi-molodi/