Академія

Бер 29 2017

Print this Запис

28 березня 2017 року в м. Броварах (Київська область) відбувся Міжнародний конгрес освітян “Освіта Київщини в європейському вимірі”.

У заході взяли участь Лілія Гриневич, Міністр освіти і науки України, Василь Кремень, Президент Національної академії педагогічних наук України,  Олександр Горган, голова Київської обласної державної адміністрації, Ігор Сапожко, міський голова Броварів, Віра Рогова, директор департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, а також міжнародні делегації: керівник проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» співголова Центру міжнародних освітніх проектів Цюріхського педагогічного університету, експерт Ради Європи Рольф Голлоб, заступник директора Корпусу Миру США в Україні Пілар  Робледо; директор Ізраїльського культурного центру при Посольстві Держави Ізраїль в Україні Ольга Поліщук, директор Інституту Конфуція при Київському державному університеті ім. Тараса Шевченка  Сун Ке Вен, Сергій Сорока, Президент, засновник Global Outreach Charter Academy в США, Президент Університету Економіки в Бидгощі, Кшиштоф Сікора Почесний консул України в Бидгощі, Президент економічної ради Куявсько-Поморського воєводства, Голова  регіональної олімпійської ради в Бидгощі, співорганізатор міського Центру туристичної  інформації, Вацлав Троян, керівник кафедри «Центр шкільного менеджменту» Педагогічного факультету Карлового університету Чеської республіки, Іржі Трун, директор базової школи «Братиславська» м. Праги, викладач Центру шкільного менеджменту.

Олександр Горган, голова Київської обласної державної адміністрації, розкрив особливості, реальні досягнення щодо забезпечення якості освіти, реалізації компетентнісного навчання в закладах освіти регіону та перспективи розвитку освітньої галузі в області та наголосив, що якісна освіта в регіоні розглядається як основа його соціально-економічного зростання.

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич привітала учасників зібрання та наголосила на викликах, що нині стоять перед суспільством, та тих, які ще невідомі та постануть перед сучасною молоддю в майбутньому. Тож формування ключових компетенцій, визначених у концепції нової школи, розвиток цілісної особистості, здатної критично мислити, креативно діяти, вирішувати, інноваційно змінювати світ, брати на себе відповідальність – фактори, що забезпечать життєвий успіх кожної молодої людини та суспільства в цілому.

Після пленарного засідання учасники конгресу взяли участь у панельних дискусіях у секціях за темами: простір освітніх можливостей: міжнародні програми і проекти; ініціативи в системі соціально-економічного розвитку Київщини; розвиток соціокультурних компетентностей у загальноосвітніх навчальних закладах; природничо-математична освіта. Міжнародні тенденції – регіональні пріоритети; позашкільна освіта: успішні освітні практики; реалізація міжнародних освітніх програм у вищій та професійно-технічній освіті.

Найчисельнішою була панельна дискусія з теми: «Простір освітніх можливостей: міжнародні програми і проекти», яку модерував О.В.Заболотний, начальник відділу освіти Сквирської райдержадміністрації.

Учасники із зацікавленням ознайомилися з презентацією світових освітніх практик.  Теми виступів:

  • Розвиток громадянських компетентностей в Україні на основі системного навчання державних службовців, керівників та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Проект DOCCU представив професор, докторРольф Голлоб. Проект, що стартував на Київщині, і на сьогодні об’єднує управлінців і педагогів із восьми областей України, є платформою для розвитку громадянських компетентностей у новій українській школі.
  • Менеджмент у суспільстві знань. Позиція і роль директора у сучасній школі.
  • Американський проект «School of choice».
  • Розвиток професійних компетентностей вчителів іноземних мов у системі післядипломної педагогічної освіти.
  • Інклюзія: європейські тренди і чеський досвід.
  • Реалізація дослідно-експериментальної діяльності з медіаосвіти та медіаграмотності в Україні.

Тема панельної дискусії «Розвиток соціокультурних компетентностей у загальноосвітніх навчальних закладах», модератором якої була Л.В.Кабан, старший викладач кафедри дошкільної і початкової освіти та менеджменту КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», об’єднала неочікувано велику кількість учасників конгресу. У залі навіть забракло місць.

 

Дискусія точилася навколо питань:

  • реалізація проектів «Go Camp», «Go Camp AfterSchool», навчальної програми «eTwinningPlus» на теренах України і Київської області: потенціал, досвід і перспективи;
  • організація і проведення літніх мовних таборів та позакласних мовних занять з поглибленим вивченням іноземних мов;
  • ефективність викладання іноземних мов її носіями у навчальних закладах Київської області;
  • формування соціокультурних компетентностей у процесі навчання мов національних меншин у школах Київщини тощо.

Досвідом із зазначених питань ділилися координатори проектів, волонтери Корпусу Миру США в Україні, вони ж – учителі  загальноосвітніх та вищих навчальних закладів Київщини; керівники шкіл, у яких успішно реалізуються міжнародні проекти й програми; учителі польської та болгарської мов спеціалізованої школи з поглибленим вивченням слов’янських мов. Учасників полонила ситуація вільного синхронного перекладу виступу педагогів, здійснюваного їхніми ж учнями.

   

Дискусію про  міжнародні тенденції – регіональні пріоритети  природничо-математичної освіти модерував Ліпчевський Л.В., завідувач відділу методики викладання математики, фізики та астрономії КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти».

 Учасники обговорили питання:

  • розвиток математичної та інформаційно-цифрової компетентностей учнів та вчителів;
  • реалізація естонсько-українського проекту «Міксіке в Україні» у загальноосвітніх навчальних закладах;
  • методика створення навчальних відеоматеріалів за допомогою CamtasiaStudio тощо.

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/28-bereznya-2017-roku-v-m-brovarah-kyyivska-oblast-vidbuvsya-mizhnarodnyj-kongres-osvityan-osvita-kyyivshhyny-v-yevropejskomu-vymiri/