Академія

Лют 22 2018

Print this Запис

21 лютого відбулася публічна лекція Осадчого І.Г. на тему «Концептуальні засади Нової української школи: від цивілізаційних викликів до освітніх технологій»

21 лютого 2018 року провів публічну лекцію на тему «Концептуальні засади Нової української школи: від цивілізаційних викликів до освітніх технологій»

Що було у центрі обговорення?

  • поява «глобального мозку» – всесвітньої інтелектуальної мережі Інтернет, що спричинило зміну умов життєдіяльності людини та вимог до неї, а також до освіти як цінності, процесу і результату. Цивілізаційні виклики відчули на собі усі національні системи освіти;
  • дитиноцентризм як принцип освітньої діяльності, який зорієнтовує педагога на максимальне використання природніх обдарувань кожної дитини; обґрунтовує інвестування у матерію найвищого рівня організації – людський мозок як ефективний спосіб формування потенціалу нації. Це вкрай важливо, адже сучасні нації втратили можливість використовувати звичні у попередні століття ресурси розвитку –нові території, природні багатства і корисні копалини;
  • патріотизм як продуктивна сила в глобалізованому світі жорсткої конкуренції ідей, товарів і послуг;
  • умотивований учитель як представник інтелектуальної еліти нації та її «середнього» класу, не принижений, не заляканий, не винний у всьому!
  • відкритість сучасного освітнього процесу, його «вихід» за межі «навчальних кабінетів» і «шкільних парканів»;
  • педагогіка партнерства як спосіб організації відкритого освітнього процесу за участі учнів, учителів, батьків, соціуму і суспільства (цивілізації) загалом;
  • сучасні моделі управління у сфері загальної середньої освіти з використанням проектних технологій, за умов децентралізації, справедливого розподілу публічних коштів, автономії (справжньої!) закладів загальної середньої освіти;
  • педагогічні техніки і освітні технології відкритого освітнього процесу.

Що зігрівало?

  • постійний інтерес педагогічних працівників до проблем, які обговорювалися;
  • участь у публічній лекції директорів і заступників директорів закладів освіти, їх добровільна участь (!) – без-будь яких рознарядок або ж листів-запрошень!

Що стривожило?

  • відсутність серед слухачів публічної лекції працівників місцевих органів управління освітою.

Що вселяє надію?

  • те, що НУШ – відкрита книга із визначеними розділами, але ще ненаписаними сторінками, і є нагода долучитися до їх творення! Якщо це зробимо не ми, «тексти» напишуть інші люди, з іншими цінностями та професійними уподобаннями!
  • те, що дорожня карта НУШ, відображена в Концептуальних засадах реформування середньої школи, виконується! А це свідчить про те, що люди, які їх розробляли і втілюють у життя, не лише великі мрійники, а й добрі фахівці з реформування складних соціальних систем!

Осадчий І.Г., ректор КВНЗ КОР “Академія непреревної освіти”

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/21-lyutogo-vidbulasya-publichna-lektsiya-osadchogo-i-g-na-temu-kontseptualni-zasady-novoyi-ukrayinskoyi-shkoly-vid-tsyvilizatsijnyh-vyklykiv-do-osvitnih-tehnologij/