Академія

Чер 22 2017

Print this Запис

20 червня 2017 року проведено науково-практичний семінар «Інклюзивний ресурсний центр: науково-методичний супровід створення, планування, діяльності. Перший досвід»

20 червня 2017 року Комунальним вищим навчальним закладом Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» спільно з управлінням освіти Броварської міської ради на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 м. Бровари проведено науково-практичний семінар «Інклюзивний ресурсний центр: науково-методичний супровід створення, планування, діяльності. Перший досвід».

Учасниками семінару-практикуму були більше 80 осіб –  керівники регіональних методичних служб,  завідувачі ПМПК, практичні психологи та логопеди навчальних закладів області.

Метою проведення семінару було визначення ефективних форм  надання корекційно-розвиткового супроводу дітям з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання, а також презентація моделі Ресурсного центру корекційно-розвиткової роботи та інклюзивного навчання м. Бровари, ознайомлення з досвідом роботи працівників центру.

У роботі семінару взяли участь:

Мельник Оксана Миколаївна, начальник управління освіти і науки Броварської міської ради;

Осадчий Іван Григорович, ректор КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», доктор педагогічних наук;

Бачинська Євгенія Миколаївна, проректор КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», кандидат педагогічних наук, доцент;

Заплатинська Анна Богданівна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри ортопедагогіки та реабілітології факультету корекційної педагогіки та психології НПУ ім. М.П. Драгоманова;

Каменщук Тетяна Дмитрівна, директор Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області, координатор Інклюзивного ресурсного центру;

Мартенко Олена Олексіївна, завідувач науково-методичного центру управління освіти і науки Броварської міської  ради;

Булат Катерина Миколаївна, директор Ресурсного центру корекційно-розвиткової роботи та інклюзивного навчання м. Бровари;

Паливода Інна Павлівна, завідувач відділу координації методичної роботи та неперервної педагогічної освіти КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;

Панченко Тетяна Леонідівна, завідувач відділу практичної психології та соціальної роботи КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», кандидат психологічних наук;

Татаринцев Олександр Володимирович, завідувач відділу спеціальної педагогіки КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;

Стадніченко  Галина Михайлівна, методист відділу координації методичної роботи та неперервної педагогічної освіти КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;

Кізюн Олена Андріївна, завідувач Броварської міської ПМПК;

Славінська Олена Михайлівна, працівник Ресурсного центру корекційно-розвиткової роботи та інклюзивного навчання м. Бровари;

Приделюк Людмила Миколаївна, директор ЗОШ І-ІІІ ст. №6 м. Бровари.

 

У ході семінару-практикуму обговорено такі питання:

  • нормативно-правові, організаційні та методичні аспекти забезпечення корекційно-розвиткового навчання та супроводу в умовах інклюзивного навчання;
  • визначення пріоритетних напрямків розвитку інклюзії;
  • діяльність Інклюзивного ресурсного центру у Вінницькій області;
  • розроблення та впровадження системи середовищних ресурсів в умовах корекційно-реабілітаційного центру;
  • презентація міської програми «Інклюзивна освіта в м. Бровари 2016-2020рр.»;
  • досвід створення та функціонування Ресурсного центру корекційно-розвиткової роботи та інклюзивного навчання (РЦ КРРІН);
  • просвітницька робота з проблем інклюзії в громаді.

У практичній частині семінару учасники  відвідали тематичну виставку, ознайомились із використанням технічного комплексу для осіб з фізичними вадами ТІМОКО та із забезпеченням сенсорної інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання м. Броварів.

З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти та надання належних освітніх та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, створення та налагодження ефективної діяльності інклюзивних ресурсних центрів учасниками семінару було вироблено рекомендації:

  1. Ознайомити педагогічних працівників із досвідом діяльності ресурсного центру корекційно-розвиткової роботи та інклюзивного навчання м. Бровари

Регіональні методичні служби, районні та міські ПМПК

Серпень-вересень 2017 року

  1. Вивчити потребу у забезпеченні корекційно-розвитковими заняттями (предметами) та послугами дітей, які перебувають в умовах інклюзивного навчання

Регіональні методичні служби, районні та міські ПМПК

Червень – серпень 2017 року

  1. Сформувати інформаційну базу щодо надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання

Регіональні методичні служби, районні та міські ПМПК

Серпень 2017 року

  1. Підготувати та затвердити програми та проекти, що регулюють відносини у сфері інклюзивної освіти

Відділи, управління освіти міських рад та районних державних адміністрацій, регіональні методичні служби

Серпень 2017 року

  1. Сприяти залученню корекційних педагогів до проведення корекційно-розвиткових занять (предметів) та здійснення корекційного супроводу шляхом створення ресурсного центру інклюзивної освіти з урахуванням перспективи збільшення кількості дітей, які будуть забезпечені інклюзивним навчанням у наступному навчальному році

Відділи, управління освіти міських рад та районних державних адміністрацій, регіональні методичні служби

До 1 вересня 2017 року

  1. Здійснювати спільні консиліуми учасників навчально-виховного процесу з питань організації психолого-медико-педагогічного супроводу дітей в умовах інклюзивного навчання

Педагогічні працівники закладів з інклюзивним навчанням, працівники психологічної служби, працівники ПМПК

1 раз на 3 місяці

  1. Упроваджувати в роботу закладів освіти з інклюзивним навчанням терапевтичні технології, зокрема сенсорної інтеграції, для дітей з особливими освітніми потребами

Регіональні методичні служби, районні та міські ПМПК

Протягом 2017/2018 навчального року

  1. Продовжити практику проведення науково-практичних і методичних заходів з питань психічного та мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку

Відділ спеціальної педагогіки КВНЗ КОР “Академія неперервної освіти”

1 раз на квартал

  1. Розробити та підготувати до друку методичні рекомендації щодо діяльності ресурсних центрів інклюзивної освіти

Відділ спеціальної педагогіки КВНЗ КОР “Академія неперервної освіти”

До 15 жовтня 2017 року

Для керівників регіональних методичних служб  було проведено інструктивно-методичну нараду, на якій розглядалися такі питання:

  • Про організацію роботи з обдарованими учнями в рамках проекту «Інтелект » у

2017/2018 н.р. (доповідач Осадчий І.Г.).

  • Про підготовку вчителів початкових класів до роботи за новими программами

відповідно до Концепції “Нова українська школа» (доповідачі Осадчий І.Г.,  Бачинська Є.М.).

  • Про ІХ Міжнародний фестиваль педагогічних інновацій (доповідач Паливода І.П.).
  • Про Всеукраїнський конкурс-огляд педагогічної майстерності «Освітній Оскар- 2017» (доповідач Паливода І.П.).
  • Про підготовку до   всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018» (доповідач Паливода І.П.).
  • Про організацію методичної роботи в області у 2017/2018 н.р. (доповідач Стадніченко Г.М.).
  • Про створення банку даних регіональних методичних служб у віртуальному методичному просторі (доповідач Паливода І.П.).

Усі матеріали семінару розміщено у віртуальному методичному просторі.

Відділ координації методичної роботи та неперервної педагогічної освіти освіти
Відділ спеціальної педагогіки

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/20-chervnya-2017-roku-provedeno-naukovo-praktychnyj-seminar-inklyuzyvnyj-resursnyj-tsentr-naukovo-metodychnyj-suprovid-stvorennya-planuvannya-diyalnosti-pershyj-dosvid/