Академія

Лют 17 2017

Print this Запис

16 лютого відбувся майстер-клас учителя-методиста Кальчук Марії Іванівни

16 лютого на базі Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Обухівської райдержадміністрації відбувся майстер-клас учителя-методиста Кальчук Марії Іванівни «Проблемне навчання на уроках української мови як засіб формування комунікативної компетентності молодшого школяра» (за інтегративно-діяльнісною технологією «Росток»).

У роботі майстер-класу взяли участь 40 осіб. Серед них:

  • учителі початкових класів області;
  • методисти районних методичних центрів (кабінетів), які координують роботу вчителів початкових класів;
  • Воронцова Ємілія Валеріївна, науковий співробітник Інституту модернізації змісту освіти МОН України;
  • Чабайовська Марія Іванівна, доцент кафедри української мови та методики навчання Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова;
  • Ткаченко Любов Петрівна, завідувач відділу початкової освіти КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;
  • Білохвощенко Світлана Миколаївна, директор Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Обухівської райдержадміністрації;
  • Слюсар Ніна Сергіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Обухівської райдержадміністрації.

З вітальним словом до учасників майстер-класу та висвітленням досягнень учнів, які навчаються за технологією «Росток», звернулася директор школи С.М. Білохвощенко.

З повідомленням теми та мети, визначенням завдань другого засідання майстер-класу виступила Л.П. Ткаченко. Мета: обговорення структурних елементів уроку відкриття нових знань за діяльнісною технологією «Росток». Роботу майстер-класу було організовано у формі круглого столу.

В обговоренні проблеми взяла участь Є.В. Воронцова, яка на науковому рівні розкрила прийоми створення проблемної ситуації на уроці відкриття нових знань.

З повідомленням на тему «Формування предметної компетентності молодших школярів на уроках навчання грамоти (письма)» виступила М.І. Чабайовська.

Цікавим був виступ М.І. Кальчук про місце і роль проблемної ситуації та особливості уроку відкриття нових знань у процесі вивчення української мови за технологією «Росток». Крім того, Марія Іванівна запропонувала учасникам майстер-класу фрагмент навчального заняття з української мови та літературну композицію, на яких пешокласники продемонстрували свою комунікативну компетентність.

Вчителі початкових класів презентували домашнє завдання – розробки уроків навчання грамоти для 1 класу. В контексті презентації відбувалося і обговорення створених сценаріїв уроків.

З метою реалізації компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів української мови за інтегративно-діяльнісною технологією програми розвитку дітей «Росток», усвідомлюючи завдання, які стоять перед  початковою освітою на етапі становлення нової української школи, учасники майстер-класу рекомендують:

  1. Опрацювати науково-методичну літературу щодо планування навчальної діяльності учнів на уроках української мови (етап – актуалізація знань та фіксація утруднень).
  2. Проаналізувати фрагменти сценаріїв навчальних занять з української мови, розроблені учасниками майстер-класу.
  3. Підготувати матеріали до створення методичного посібника «Формування предметної компетентності на уроках української мови в 1 класі» (за технологією «Росток»).

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/16-lyutogo-vidbuvsya-majster-klas-uchytelya-metodysta-kalchuk-mariyi-ivanivny/