Академія

Жов 02 2017

Print this Запис

28-29 вересня 2017 року відбувся міжрегіональний навчально-практичний семінар в межах всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп»

 28-29 вересня 2017 року в межах всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів відбувся міжрегіональний навчально-практичний семінар «Компетентнісно зорієнтований урок зарубіжної літератури у Новій українській школі. Перспективи реалізації всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп».

Організатори заходу:

Задорожна Любов Кирилівна, заступник директора ООІУВ з науково-методичної та навчальної роботи;

Риба Олена Володимирівна, методист НМЛ мов та літератур національних меншин ООІУВ;

Химера Наталія Володимирівна, методист відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», автор Проекту;

Першин Євген Вікторович, лаборант НМЛ мов та літератур національних меншин.

У ході заходу було розглянуто та обговорено такі питання:

Компетентнісно зорієнтований урок зарубіжної літератури у новій українській школі. Химера Н.В., методист відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти»

Всеукраїнський науково-педагогічний проект «Філологічний Олімп» – шлях до організації інноваційного освітнього середовища та розвитку професійної майстерності педагога-філолога Нової української школи. Химера Н.В., автор проекту та відповідальний виконавець.

Організація роботи вчителя-словесника у журналі «Філологічний Олімп» – один із шляхів реалізації Проекту та впровадження концепції нової української школи. Буза М. В., головний редактор журналу «Філологічний Олімп».

Навчально-методичне забезпечення варіативної частини начального плану: про збірники програм факультативів і спецкурсів за вибором із зарубіжної літератури. Примаченко Р. В., член авторського колективу збірника, учитель зарубіжної літератури Бородянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Бородянського району Київської області

Навчально-методичне забезпечення викладання літератури в школі. Волошина Л. А., учитель української мови і літератури, член авторського колективу посібника для вчителів із української літератури; Фартух Л. А., учитель зарубіжної літератури, член авторського колективу комплекту із зарубіжної літератури для 9 класу; учителі Пищиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сквирського району Київської області

Проведено:
майстер-класи:

Оптимізація навчально-виховного процесу з літератури шляхом використання когнітивних методик. Коршко О. П., вчитель літератури Одеської гімназії № 1 ім А.П.Бистриної, вчитель-методист, кандидат педагогічних наук.

Реалізація компетентнісно-діяльнісного підходу у процесі вивчення зарубіжної літератури. Кулачинська В.М., вчитель зарубіжної літератури Макарівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – природничо-математичний ліцей»

Фонові знання на уроках зарубіжної літератури: українознавчий аспект. Фокіна І. П., учитель зарубіжної літератури Одеського НВК «Гімназія № 7 – спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови»

Створення музейної експозиції на уроці зарубіжної літератури як дієвий засіб розвитку критичного мислення учня. Болгарина І. С., директор Одеської гімназії № 5, викладач ООІУВ, вчитель зарубіжної літератури, науковий консультант Всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» в Одеській області.

круглий стіл:

«Організація роботи творчої групи Одеської області в Проекті: окреслення завдань і пошуки шляхів їх реалізації». Риба О.В., методист НМЛ мов та літератур національних меншин ООІУВ; Химера Н. В., методист відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти», автор Проекту.

Насамкінець учасникам семінару було вручено сертифікати. Освітяни Київської області познайомилися із пам’ятками архітектури м. Одеси та побували на екскурсії «Літературна Одеса». Також відвідали Одеський національний академічний театр опери і балету.

Рефлексія учасників зустрічі:

***
Коли люди потрапляють у незнайомі компанії, то помічають, що чоловіки швидше знаходять теми для розмови: футбол, політика, автомобілі чи риболовля. Жінки ж довго приглядаються одна до одної, оцінюють. І тільки потім знаходять точки дотику. А коли це вчителі та й ще одного фаху?..

Зустріч представників «олімпійців» Київської області з одеськими колегами задалася з самого початку: від зустрічі на ранковому вокзалі до прощання ввечері. І цим ми завдячуємо чарівній жінці Олені Володимирівні Рибі, завідувачу НМЛ мов та літератур національних меншин ООІУВ.

Семінар-практикум проходив напередодні Дня вчителя, тому розпочався з взаємних привітань.

Проект «Філологічний Олімп», його завдання та робота – тема виступу Н.В.Химери. Вона ж зосередила увагу педагогів на проблемі компетентнісно зорієнтованого уроку зарубіжної літератури в новій українській школі. Журнал «Філологічний Олімп» для вчителів, який роблять самі вчителі, де можна поділитися своїми методичними доробками, представила його головний редактор М.В.Буза.

Робота семінару-практикуму була творчою, пізнавальною, корисною. Виявилося, що нас хвилюють однакові проблеми, що ми шукаємо шляхи, як навчати школярів. Цікаво було поспілкуватися з вчителями Одещини, які щедро поділилися своїми методичними знахідками. Про когнітивні методики на уроках мови та літератури захоплено розповідала вчитель-методист Одеської гімназії №1 імені А.П. Бистриної, кандидат педагогічних наук О.П. Коркошко. Учитель Одеського НВК «Гімназія №7 – спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови» І.П. Фоміна, проводячи майстер-клас «Фонові знання на уроках зарубіжної літератури: українознавчий матеріал», відкрила для нас Одесу античну й літературну. І.С. Болгаріна, директор Одеської гімназії, вразила нас своєю методичною родзинкою – створення музейної експозиції на уроці літератури.

Майстер-клас від В.М. Кулачинської, вчителя Макарівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – природничо-математичний ліцей», «Реалізація компетентісно-діяльнісного підходу у процесі вивчення зарубіжної літератури» з цікавими креативними завданнями змусив працювати всіх присутніх у залі: створювати поради від імені літературних героїв, оцінювати створений учнями бук трейлер, написати сценарій до відеоряду за віршем тощо.

Зацікавилися колеги й посібниками для вчителів української та зарубіжної літератур з мультимедійними додатками для 9 класу, створені вчителями Київщини, які представили Л.А.Волошина та Л.А.Фартух, учителі Пищиківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Сквирського району, члени авторських колективів.

Після закінчення семінару ми ще довго спілкувалися у неформальній обстановці, виявилося, що жінки, які мають однакові захоплення: книги, учні, методика викладання, пошуки нового в освіті – завжди знайдуть спільну мову.

Та перебування в Одесі запам’яталося не лише цікавою роботою, зустріччю з новими творчими людьми, але й відвідування сучасної постановки балету «Крик» в театрі опери та балету, пішохідною екскурсією нічною Одесою. Наступний день подарував зустріч з прохолодним морем, пам’ятником Дюку, Утьосову та 12-му стільцю. Ми побачили унікальну скульптуру грецького бога Гермеса на паровозі, тінь О.С.Пушкіна та ще багато цікавинок цього приморського міста.

Прощання з колегами було таким, неначе ми прощалися з колегами-одомумцями і добрими друзями, . Тепер чекаємо їх на Київщині.

  Примаченко Р.В., учасник Проекту

 ***
Мабуть, багато хто погодиться з думкою, що нові знайомства і зустрічі з цікавими людьми роблять наше життя розмаїтішим, надихають, сприяють особистісному і професійному зростанню. Саме такою стала для нас зустріч в Одесі в рамках Всеукраїнського проекту “Філологічний Олімп”.

Одеса зустріла нас не лише сонячною погодою, але й щирою гостинністю колег-філологів. Приємно було познайомитися з людьми, по-справжньому захопленими своє професією, яким є чим поділитися із методичної скарбнички, не байдужих до сучасних освітніх реалій.

Розмова однодумців – саме так можна було б охарактеризувати цей семінар “Філологічного Олімпу”. Учителі-філологи Київщини та Одещини обговорювали необхідність пошуків і впровадження сучасних методичних підходів до уроків літератури, а показані майстер-класи надихали на власні креативні методичні пошуки та знахідки.

Ми залишали Одесу з приємними враженнями від знайомства і спілкування з колегами, з бажанням реалізувати цікаві ідеї, які з’явилися як результат роботи в майстер-класах, з думкою про те, що, дійсно, “найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування”, як стверджував А. де Сент-Екзюпері.

Поетичне кредо учасника “Філологічного Олімпу”

Учителю! Торкнися струн дитячої душі,
Схвилюй і розум, й почуття словами,
Щоб потім, через відстані й часи,
Міг ти почути: “Гордимося вами!”
Дитина кожна – всесвіт загадковий,
І в кожнім – ніжна, трепетна душа.
Як пуп’янок тендітний, пелюстковий,
Під сонцем творчості розкритись поспіша.
Бо ж справжній вчитель не лише навчає,
Дарує знань логічну простоту.
Він перед дітьми світу розкриває
Красу і велич, силу й доброту.
Тому і прагни так навчити жити,
Щоб Прометея вогник у серцях не згас.
Учи любити світ й людей у нім любити,
Вчи їх творить – так вимагає час.

Фартух Л.А., Волошина Л.А., учасники Проекту

 ***
28-29 вересня 2017 року в Одеському обласному інституті удосконалення вчителів відбувся міжрегіональний навчально-практичний семінар «Компетентнісно зорієнтований урок зарубіжної літератури у новій українській школі. Перспективи реалізації всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп». Дякую Рибі О. В. та Химері Н. В. за гарну організацію та проведення семінару. Всі учасники семінару працювали креативно і натхненно. Адже теми, які обговорювалися, цікавили кожного. Виступи методистів і вчителів розкривали актуальні проблеми Нової української школи, допомагали розвинути професійну майстерність педагога-філолога. Особливо цікавими були майстер-класи, які провели мої колеги–учителі Коршко О. П. і Фокіна І. П. та Болгарина І. С., директор Одеської гімназії № 5, викладач ООІУВ, вчитель зарубіжної літератури, науковий керівник проекту в Одеській області. Обмінюючись досвідом роботи, моя «скринька педагогічних родзинок» поповнилася новими творчими ідеями, методами та формами роботи з учнями на уроках зарубіжної літератури. Наше спілкування – це розмова споріднених душ, які живуть проблемами школи, люблять дітей, свій предмет, знаходяться в постійному творчому пошуку, прагнуть не тільки навчати, а і навчатися!

Одеса зустріла своїм неповторним колоритом. Екскурсія центром міста розкрила перед нами культурні та історичні пам’ятки Одеси. Незабутньою буде вистава (балет «Крик»), яку ми дивилися в Одеському оперному театрі, одному з найвишуканіших театрів світу! Смачна філіжанка кави вдома з «одеською піджаркою» буде нагадувати про хвилини спілкування, інтелектуальні жарти та безліч позитивних емоцій і вражень. Так тримати!!!

Кулачинська В.М., учасник Проекту

 ***

Актер, в который раз исполнит роль,
А педагог не смеет повторяться
Актеру все : цветы и гром оваций,
А у меня – мой класс, мой скромный зал.
И я несу ему букеты знаний.
И если оживляются глаза
Я торжествую:
Вот оно – признанье.
Рождается невидимый контакт,
Незримые возникают нити.
Я режиссёр!
Я ставлю свой спектакль,
Мы вместе приближаемся к открытью!

Під таким гаслом пройшла незабутня зустріч педагогів Київщини, учасників всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп», в Одесі з однодумцями, професіоналами, вчителями-словесниками.

Дякуємо всім за дружню атмосферу, родзинки досвіду, конструктивні розмови і спільну працю, ми справді будуємо новий освітній простір і перебудовуємося самі, удосконалення не має меж…

 Чайка Н.О., учасник Проекту

 

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/15775-2/