Академія

Вер 06 2016

Print this Запис

06 вересня 2016 року проведено інструктивно-методичну нараду «Особливості організації навчально-виховного процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби, у 2016/2017 навчальному році»

06 вересня 2016 року на базі Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» відділом спеціальної педагогіки,  лабораторією педагогіки інтернатних закладів спільно з Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України проведено інструктивно-методичну нараду для методистів районних, міських методичних кабінетів, центрів, науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, заступників директорів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів «Особливості організації навчально-виховного процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби, у 2016/2017 навчальному році» в режимі онлайн. До роботи долучилися усі представники районів і міст Київської області та 7 закладів комунальної власності.

 

У роботі наради взяли участь:

Луценко Інна Василівна, науковий співробітник лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Трофименко Людмила Іванівна, старший науковий співробітник лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Замша Анна Володимирівна, завідувач лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Жук Валентина Володимирівна, завідувач лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Гудим Ірина Миколаївна, вчений секретар Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Сак Тамара Василівна, завідувач лабораторії інтенсивної педагогічної корекції Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Блеч Ганна Олександрівна, старший науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Чеботарьова Олена Валентинівна, старший науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Татаринцев Олександр Володимирович, завідувач відділу спеціальної педагогіки КВНЗ КОР “Академія неперервної освіти”;

Маковкіна Наталія Олександрівна, завідувач лабораторії педагогіки інтернатних закладів КВНЗ КОР “Академія неперервної освіти”.

На нараді обговорювалися питання:

  • організаційно-методичні умови діяльності асистента вчителя в інклюзивному середовищі (презентація) буде розміщено посилання;
  • корекційно-розвиткове забезпечення навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення (презентація) буде розміщено посилання;
  • організаційно-методичні аспекти впровадження білінгвального підходу у навчанні учнів із порушеннями слуху (презентація) буде розміщено посилання;
  • навчально-методичне та корекційно-розвиткове забезпечення навчання дітей, які мають порушення слуху (презентація) буде розміщено посилання;
  • навчально-методичне та корекційно-розвиткове забезпечення навчання дітей, які мають порушення зору (презентація) буде розміщено посилання;
  • навчально-методичне та корекційно-розвиткове забезпечення навчання дітей із затримкою психічного розвитку (презентація) буде розміщено посилання;
  • навчально-методичне та корекційно-розвиткове забезпечення навчання дітей з розумовою відсталістю (презентація) буде розміщено посилання;
  • корекційно-розвиткове забезпечення навчання дітей із порушеннями опорно-рухового апарату (презентація) буде розміщено посилання;
  • про реалізацію інклюзивного та індивідуального навчання дітей із особливими освітніми потребами у 2016/2017 навчальному році (презентація);
  • про особливості організації та змісту навчально-виховного процесу в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році;
  • про особливості курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які працюють з дітьми із особливими освітніми потребами, у 2016/2017 навчальному році (презентація).

У ході їх обговорення були розроблені методичні рекомендації:

  1. Ознайомити педагогічних працівників, які працюють з категорією дітей із особливими освітніми потребами, у ході засідань районних, міських творчих груп, із:
  • наказом МОН України від 19.08.2016 № 1009 “Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222”;
  • листом МОН України від 30.08.2016 № 2/1-14-1659-16 “Щодо організації навчального процесу для учнів з особливими освітніми потребами з урахуванням змін”;
  • листом МОН України від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році»;
  • листом МОН України від 29.06.2016 № 1/9-332 “Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2016/2017 навчальному році”;
  • листом МОН України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів»;
  • листом МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
  • листом МОН України від 17.08.2016 № 1/9-437 «Щодо методичних рекомендацій до викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах».

Методисти районних (міських) методичних кабінетів, центрів, науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, завідуючі районними (міськими) психолого-медико-педагогічними консультаціями
Вересень 2016 року

  1. Організувати та провести науково-практичні заходи для педагогічних працівників, які працюють із дітьми зазначеної категорії, з ознайомлення та обговорення концепції “Нової української школи”.

Методисти районних (міських) методичних кабінетів центрів, науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами
Вересень 2016 року

  1. Провести інструктивні наради з питань календарного планування та дотримання вимог до проведення навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Методисти районних (міських) методичних кабінетів центрів, науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, заступники директорів спеціальних загальноосвітніх закладів (шкіл-інтернатів) з навчально-виховної роботи
До 23 вересня 2016 року

  1. Передбачити у планах роботи навчальних закладів проведення просвітницьких заходів для педагогічних працівників, батьків та учнів щодо висвітлення проблем навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Методисти районних (міських) методичних кабінетів центрів, науково-методичних центрів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, заступники директорів спеціальних загальноосвітніх закладів (шкіл-інтернатів) з навчально-виховної роботи
Протягом навчального року

  1. Продовжити роботу постійно діючих консультпунктів на базі спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів з питань організації та змісту навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Заступники директорів спеціальних загальноосвітніх закладів (шкіл-інтернатів)
з навчально-виховної роботи
Постійно

  1. Надавати науково-методичну допомогу педагогічним працівникам, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, у підготовці дидактичних матеріалів, навчальних програм, індивідуальних навчальних планів, електронних посібників навчального призначення.

Відділ спеціальної педагогіки, лабораторія педагогіки інтернатних закладів
КВНЗ КОР “Академія неперервної освіти”

Постійно

Ознайомитись із змістом заходу можна у запису за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=yZ96shTbhco

У чаті прикріпленому до відоезапису до 16.09.2016 можна задавати запитання. Відповіді на запитання буде розміщено на сторінці з інформацією про проведення інструктивно-методичної наради.

Посилання на чат https://www.youtube.com/watch?v=yZ96shTbhco

 

 

Перейти на: https://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/06-veresnya-2016-roku-provedeno-instruktyvno-metodychnu-naradu-osoblyvosti-organizatsiyi-navchalno-vyhovnogo-protsesu-z-ditmy-yaki-mayut-osoblyvi-osvitni-potreby-u-2016-2017-navchalnomu-rotsi/